ماه رمضان فرصت خوبی برای جذب گردشگر است

ماه رمضان فرصت خوبی برای جذب گردشگر است

  • 442
ماه رمضان فرصت خوبی برای جذب گردشگر است

 گردشگری در ماه مبارک رمضان

ماه رمضان فرصت خوبی برای جذب گردشگراست

 
عباسعلی باباگل زاده گفت:
ما با فرهنگ و تمدن چند هزارساله‌ای که داریم باید بتوانیم نسبت به توسعه و جذب گردشگر در رمضان قوی تر وارد شویم و از دیگر کشورها عقب نمانیم.

  

 

عباسعلی باباگل زاده رئیس سابق کمیته گردشگری مذهبی میراث اداره کل استان تهران در گفت و گو با خبرنگار میراث فرهنگی برنا اظهار کرد: برخی از کشورهای مسلمان و فعال در صنعت گردشگری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و مذهبی برای جذب گردشگر در ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما علی‌رغم جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و زیارتی به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی و تبلیغات کم گردشگری در ماه مبارک رمضان کاملا کم رونق می‌شود.

رئیس سابق کمیته گردشگری مذهبی میراث اداره کل استان تهران افزود: به یقین بسیاری از مسلمانان کشورهای اسلامی و شاید حتی غیر مسلمانان علاقمند هستند که با آداب و رسوم دیگر کشورهای مسلمان آشنا شوند.

باباگل‌زاده تاکید کرد: کشورهایی مانند مالزی و ترکیه از سال‌ها پیش روی این موضوع برنامه‌ریزی کردند. آن‌ها امروزه در ماه مبارک رمضان به مقصدی برای گردشگران مسلمان و غیر مسلمان تبدیل شده‌اند.آن‌ها در فاصله زمانی افطار تا سحر برنامه‌های فرهنگی تفریحی و جشنواره‌های متنوعی برگزار می‎‌کنند.

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرکل میراث قم و مدیر امورفرهنگی اظهار کرد: با توجه به تنوع قومیت و آداب و رسوم در ماه مبارک رمضان،در ایران اسلامی یکپارچه جشن و شادی می‌شود.

وی گفت: در هر شهر و روستایی آداب خاصی برای میزبانی از این ماه پر خیر وبرکت صورت می‌گیرد.

باباگل‌زاده خاطر نشان کرد: در گذشته مردم ایران برای استقبال از ماه رمضان آداب و آئین بخصوصی داشته‌اند مانند: نقاره‌زنی، خاک‌گیری، بازسازی و نوسازی مساجد و دیگر اماکن مقدس و زیارتی توجه ویژه داشته‌اند که به تازگی در بعضی از مکان ها سنت دیرین نقاره زنی احیاء شده است.

وی افزود: در حقیقت امروزه گردشگران خارجی به دنبال جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی وبومی کشور ها هستند و هر کشوری بتواند این‌گونه ظرفیت‌ها را بالا ببرد و به نمایش بگذارد در جذب گردشگر موفقیت بیشتری به دست می‌آورد. 

رئیس سابق کمیته گردشگری مذهبی میراث اداره کل استان تهران گفت: همانگونه که ترکیه، مالزی و دیگر کشور های مسلمان با برنامه‌ریزی و تبلیغات برای جذب گردشگر در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های فراوانی دارند، کشور ایران نیز می‌تواند این‌گونه عمل کند.

باباگل‌زاده اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فراوانی که در کشور ما برای جذب گردشگر و توریسم مذهبی وجود دارد مسئولان گردشگری کشور می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم و تبلیغات گسترده و ایجاد شبکه ماهواره‌ای گردشگری و تلویزیونی و برقراری پروازهای مستقیم، اجرای تورهای ترکیبی اسلامی و مسابقات بین‌المللی قرآنی و حتی ورزشی بین کشورهای اسلامی در امر توسعه گردشگری مذهبی وصنعت توریسم برنامه‌ریزی کنند تا درماه مبارک رمضان شاهد رشد و اعتلای گردشگری و معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی باشیم.

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرکل میراث قم ومدیر امورفرهنگی گفت: متاسفانه تاکنون در جذب گردشگر خوب و قوی عمل نشده است. حتی در ماه مبارک رمضان گردشگری داخلی بسیار کم رنگ شده است.
 
وی ادامه داد: مردم بیشتر در ماه رمضان سرگرم تلویزیون و برنامه‌های آن هستند متولیان فرهنگی و گردشگری باید با ایجاد برنامه‌های جذاب تسهیلات ارزان قیمت و برگزاری تورهای زیارتی ارزان قیمت مسابقات مذهبی برای توسعه گردشگری داخلی در ماه رمضان برنامه‌ریزی کنند.
 
باباگل‌زاده افزود: درترکیه با برنامه‌ریزی، طرحی به عنوان رمضان در استانبول اجرا می‌شود که هدف اصلی آن جذب گردشگران مسلمان و کشورهای عربی در ماه رمضان است.
 
وی عنوان کرد: ما با فرهنگ و تمدن چند هزارساله‌ای که داریم باید می‌توانیم نسبت به توسعه و جذب گردشگر در رمضان قوی تر وارد شویم تا از دیگر کشورها عقب نمانیم.

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرکل میراث قم ومدیر امورفرهنگی گفت: حتی کشور دبی جهت جذب گردشگر اقدام به بازار شبانه کرده است ، امیدوارم در دولت آقای روحانی دولت تدبیر وامید ،اعتدال و عقلانیت تدابیری اتخاذ شود تاشاهد توسعه و اعتلای گردشگری وصنعت توریسم باشیم

منبع خبرگزاری برنا




مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 47
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 2
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 1
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 25
            بازدید ماه بازدید ماه : 1152
            بازدید سال بازدید سال : 2495
            بازدید کلی بازدید کلی : 49807

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 13.58.216.18
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                درباره ما

                   نواندیشی دینی
                  به وب سایت : من خوش آمدید اینجانب عباسعلی باباگل زاده چاری به جهت علاقه به فعالیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی . این وب سایت را طراحی نمودم تا بتوانم در فضای مجازی و رسانه همچنین ارتباط با مردم و جوانان عزیز سعی نمایم در حوزه نواندیشی دینی و برمحور اعتدال و اخلاق انسانی فعالیت فرهنگی اجتماعی داشته باشم از همه دوستان گرانقدر و فرهیخته تقاضا دارم با ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد ما را در پیشبرد اهداف یاری فرمایند . با تشکر شادکام و سر فراز باشید

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به نواندیشی دینی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف